Ikon - Hurtig levering

Hurtig levering

Ikon - kendte brands

Kendte brands

Ikon - hurtig support

Hurtig support

Ikon - kæmpe udvalg

Kæmpe udvalg

FAQ

Få svar på dine spørgsmål om sodavandsudstyr

FAQ – Tekniske problemer med postmix-sodavand

Et postmixanlæg til opblanding af sodavand er en smart og grundlæggende simpel løsning. Men et postmix-anlæg til sodavand kan alligevel godt være lidt tricky. En væsentlig del i vedligeholdelsen er at sikre at anlægget er bakteriefrit. Det sker gennem grundig rengøring hos os inden det sendes afsted. Men skal du have et anlæg i længere tid, så kan der opstå flere udfordringer. Du kan se vores løsninger og udstyr her.

Er der problemer med dit sodavandsanlæg, så gennemgå lige denne FAQ med inspiration til, hvordan du kan løse de tekniske problemer med dit postmix anlæg. Så kan du få lækker sodavand. Inden du ringer til os med en fejlmelding, bedes du derfor have afklaret følgende først:

Sodavand er flad

Er kulsyren åben, og er der kulsyre i flasken?

For at lave sodavand skal din væske (vand + koncentrat) tilføres kulsyre. Hvis kulsyren på hanen i toppen er lukket, kommer der ingen kulsyre ind i væsken.
Så tjek først, om der er lukket for kulsyreflasken.

 

Er kulsyretrykket rigtigt?

Kulsyretrykket måles med et manometer, der kan målet trykket i forhold til det aktuelle atmosfæriske tryk. 
Hvis kulsyretrykket ikke er indstillet rigtigt, kan din sodavand blive flad. Så tjek, om manometeret er indstillet korrekt. 

 

Har anlægget været løbet tør for kulsyre?

Hvis anlægget har været løbet tør for kulsyre, skal du efter montering af ny kulsyre trække mindst 10 liter danskvand frem.

 

Sodavand er for tynd

Tjek om BiB er tom

BiB står for Bag-in-Box og det er den beholder, hvor koncentratet opbevares. Hvis den er tom, påsættes en ny BiB.
Hvis BiB ikke er tom, gå til punktet “Sodavand er flad”.

Er koblingen / BiB-connectoren sat rigtigt på?

Afmonter BiB-connectoren, og sæt den korrekt på igen.

Sodavand - postmix - FAQ - Divider

Der kommer ingen sodavand ud overhovedet

Er der slukket for strømmen?

Ingen strøm – ingen sodavand. Og strømmen kan svigte af mange årsager. Der kan være overbelastning af en stikkontakt, stikdåsen kan have fået vand eller sikringen kan være gået. 
Så tjek dine sikringer og strømforsyningen i bygningen. Tænd for strømmen eller skift sikring.

Er kulsyren tom?

Udskift kulsyreflasken.

Er BiB’en tom?

Skift til ny BiB.

Er anstikkeren sat rigtigt på?

Tjek, om anstikkeren er sat rigtigt på BiB’en.

Er kulsyretrykket korrekt?

Tjek, om der er skruet ned for kulsyren ved en fejl.

Er der et knæk på sodavandsslangen?

Tjek slangen og ret den evt. ud.

Er der knæk på kulsyreslangen?

Tjek slangen og ret evt. ud.

Der kommer kun sirup ud

Er der blevet lukket for vandet?

Tjek vandtilførslen til køleren (minimum tryk: 2 Bar).

Sodavand - postmix - FAQ - Divider

Hvis der stadig er problemer, når du har kontrolleret ovenstående, så ring til UniBevs tekniske afdeling på 2628 7811/6016 2511 eller til kundeservice på 7015 0080